woensdag 19 december 2012

My jeans don't fit (3)


Dit is een vervolg op het tweede deel van My jeans don't fit. Klik hier om deze terug te lezen! 

Door het gespring, getrek en gewurm ben ik knalrood. Het zweet staat me op mijn voorhoofd en druipt langs mijn rug. Jonathan komt de kamer in en geeft me een kus. -"Ik vind je mooi. Anders trek je toch die trainingsbroek aan die je afgelopen week gekocht hebt? Dat is ook wel lekker als we een stuk gaan lopen. Ik trek ook mijn sportkleding aan, misschien kunnen we een stukje gaan joggen?" We kleden ons om, ik trek mijn nieuwe sportbroek aan en een grote sweater en voel me een stuk beter. 

Het is een mooie avond. Jonathan gaat wel drie keer per week joggen, dus zijn conditie is heel goed. Zeker in vergelijking met de mijne. Na 25 meter joggen ben ik kapot, maar weet het op de een of andere manier vol te houden tot ruim 500 meter. Een halve kilometer! Ik zweet als een otter, ben bekaf, heb vreselijke honger en dorst.. maar ik ben ontzettend trots op mezelf! Ik roep hijgend-"Jo, wacht even.. Ik ben een beginner hè.. Rennen moet je opbouwen!" Jonathan stopt even, rent naar me toe en rent rondjes om me heen terwijl ik hem zeg:"Ik heb ver genoeg gerend, morgen weer, goed? Zullen we wat gaan drinken bij de bar daar?"

Hij vind het goed en we lopen samen rustig naar de bar toe. We bestellen allebei een warme chocolademelk met slagroom en gaan lekker bij de open haard zitten in het sfeervolle restaurantgedeelte. "Zullen we anders maar hier eten?" Ik vergeet helemaal onze goede voornemens om vandaag gezond te eten en stel voor te kiezen voor het 5-gangen diner. Je krijgt dan allemaal kleine gerechtjes voor een vaste prijs, door de Chef samengesteld. Nadat we besteld hebben excuseert Jonathan zich even naar het toilet. 

Als hij even later terugkomt staat het eerste gerecht al op tafel. Het voorgerecht is een grote kom gevulde kerrie-room soep. Omdat Jonathan niet zo gek is op soep eet ik ook zijn halve kom soep op. Na de soep krijgen we een mand brood met Serrano-ham en een lekker sausje . Ik ben gek op brood, ham én zeker op saus dus dat gaat er goed in. De derde gang is het hoofdgerecht: draadjesvlees, verschillende groenten en patat. Het lijkt wel of elk volgende gerecht nóg lekkerder is dan het eerste. Ik begin aardig vol te zitten, maar ik denk er niet te lang over na, ik heb tenslotte vanavond flink gesport en dit ga ik de komende tijd elke avond volhouden. 

"Ik heb net aan de kok gevraagd of we als vierde gang een grand dessert kunnen krijgen en als vijfde gang een lekker glas wijn met een kaasplankje" zegt Jonathan. En hij liegt niet als hij zegt GRAND dessert. Het is dat ik echt gek ben op toetjes, anders hadden we het nooit opgekregen. Ik heb het meeste gegeten. Cheesecake, chocolademouse, bonbons, kaneelijs, slagroom, aardbeien.. 

Na het afrekenen lopen we naar huis. Toen ik op wilde staan kwam ik haast niet overeind, zo'n volle ronde buik had ik. Gelukkig maar dat ik gesport heb vanavond.. Eenmaal thuis aangekomen pak ik twee wijnglazen, trek ik een fles wijn open en kijken we een film. Zoals meestal ligt Jonathan tegen mij aan op de bank, met zijn hoofd tegen mijn buikje aan. Maar vandaag is anders.. hij streelt me, vooral over mijn volle buik. "Wat heb je een harde buik, zit je erg vol?"-Vraagt hij na een tijdje. Ik geef toe dat ik inderdaad een beetje teveel gegeten heb vanavond, maar vertel niet dat ik net ook de berenklauw met bijna het hele bakje Joppiesaus nog naar binnen heb gewerkt "Zal ik je masseren?" Hij neemt me mee naar de slaapkamer, neemt onze wijn mee en laat me op mijn buik op het bed liggen. Hij pakt de massage-olie en smeert me rijkelijk in.. Ik voel zijn handen liefdevol over mijn rug heen gaan en.. het lijkt wel alsof hij me vooral bij mijn vetrollen masseert. Zijn handen glijden langs mijn heupen en hij pakt eerst mijn love-handles vast en daarna mijn buikrol. "Ik weet dat je bent aangekomen de laatste tijd. Heb je enig idee hoeveel?" Hoor ik Jonathan enigszins aangeschoten zeggen. Ik ben zelf ook aangeschoten, dus ik twijfel of ik het goed gehoord heb. "Weet je hoeveel je in januari woog?" Herhaalt hij nog eens. 

Ik draai me om en realiseer ineens dat ik het goed gehoord heb. "Wow, wat ben je mooi geworden Charlotte. Je wordt mooier met elke kilo vet" Enigszins verbaasd en overvallen vertel ik hem dat ik op 1 januari 97 kilo woog. "Zullen we je wegen lieverd? Ik moet het gewoon kwijt, ik vind het zo opwindend dat je steeds dikker word. Nog steeds enigszins in de war stem ik toe. Jonathan helpt me omhoog en ik sta naakt voor hem. Ik kijk in de spiegel en ook ik realiseer me dat ik wel een paar kilo aangekomen moet zijn. Ik probeer het in te schatten, ik denk zo'n 5 kilo zeker. 

Ondertussen heeft Jonathan de weegschaal gepakt en tikt hem 'aan' met zijn blote voet. Ik ga er een paar seconden later opstaan maar kan niet goed de getallen zien. Mijn buik hangt er een beetje voor. "Wil jij het oplezen Jo? Ik kan het niet zien!" Ik raak een beetje in paniek, maar Jonathan houd me liefdevol vast en geeft me een kus. Natuurlijk wil hij het lezen. Hij zei net zelfs dat hij het opwindend vond dat ik dikker ben geworden. 

118. Je weegt 118,3. 

"Wat?!" zeg ik. "WAT?! 20 KILO?!?" Vandaar dat ik niet meer in mijn broeken pas! Ik ga echt sporten Jo, ik moet echt afvallen, ik ben veeeeeel te dik geworden.VEEEL te DIK. "21,3 mooie kilo's schat"-fluistert Jonathan in mijn oor. Hij geeft me een kus in mijn nek en van het een komt het ander.. Hij neemt me weer mee naar het bed en we hebben seks zoals we al tijden niet gehad hebben. Hij kust mijn buikje wel 118 keer en belooft me bij elke nieuwe kilo me meer en langer te verwennen..

Daar kan ik wel aan wennen, ik val met een vol, ontspannen en goed gevoel in slaap.. Ik vergeet even dat mijn nieuwe vet me een uur geleden nog heel erg dwars en in de weg zat.. 

..Wordt vervolgt.. 

1 opmerking:

  1. Beste Lisa,

    Voor een nieuw televisieprogramma ben ik op zoek naar feedees die hun verhaal willen delen. Het gaat om een een persoonlijk portret waarin we graag dieper willen ingaan op deze levenswijze. Ben of ken je iemand die hiervoor open staat en die graag zijn of haar verhaal wil vertellen, zou ik graag in contact komen.

    Dank en vriendelijke groeten,

    Franka de Leeuw
    franka.de.leeuw@eyeworks.tv

    BeantwoordenVerwijderen